Expand skyscraper (skyscraper rozwijalny) - reklama o rozmiarze 120x600 lub 160x600 pikseli "rozwija się" po najechaniu na jej obszar kursorem myszy przez użytkownika. Z rozmiaru podstawowego zmienia się ona na reklamę o maksymalnej powierzchni do 360x600 lub 480x600 pikseli. Po przesunięciu kursora poza obszar skyscrapera, reklama "zwija się" do początkowego rozmiaru.
Obraz formy reklamy na przykładowym serwisie
Specyfikacja techniczna
1. rozmiar kreacji w pikselach (szerokość x wysokość):
160x600 (zwinięty) / 320x600 (rozwinięty)
2. format kreacji: GIF, JPEG, PNG, SWF
3. maksymalna waga kreacji: 40 kB w pliku o formacie flash do wersji 7 włącznie
Format Macromedia Flash (SWF):
1. reklama składa się z jednego pliku o wymiarze 160x600. Mając gotową animację w programie Macromedia Flash w części zwiniętej kreacji (160x600) należy zdefiniować ponad wszystkimi warstwami reklamy dodatkową, przeźroczystą warstwę i ustawić ją jako button.Na warstwie należy umieścić akcje getURL z następującym wpisem:
on(release){
getURL (_root.click,"_blank");
}
on (rollOver) {
getURL("javascript:doexpand();","_self");
}
Po najechaniu kursorem myszy na reklamę musi się ona rozwinąć;
W części rozwiniętej kreacji (320x600) należy zdefiniować ponad wszystkimi warstwami reklamy dodatkową, przeźroczystą warstwę i ustawić ją jako button.Na warstwie należy umieścić akcje getURL z następującym wpisem:
on(release){
getURL (_root.click,"_blank");
}
on (rollOut) {
getURL("javascript:dolittle();","_self");
}
Po zdjęciu kursora myszy z obszaru reklamy rozwinietej musi sie ona zwinąć do stanu początkowego.
2. do emisji przyjmowane są reklamy zapisane w wersji Macromedia Flash 7.0 lub wcześniejszej;
3. reklama w formacie SWF powinna posiadać zastępcze kreacje w formatach GIF, JPEG lub PNG;
4. jeżeli kolor tła kreacji SWF jest inny niż biały, należy dostarczyć heksadecymalny kolor tła kreacji;
5. adres docelowy (URL) nie może być zapisany w reklamie (w pliku flash), powinien być dostarczony osobno, w przeciwnym razie kliknięcia nie będą zliczane przez adserwer;
6. dźwięk w reklamie nie może trwać dłużej niż 2,5 sek. i nie może być odtwarzany stale (w pętli);
7. ilość klatek na sekundę w animacji nie może być większa niż 25 fps (klatek na sekundę = frames per second);